Geyiksivrisi Kuzeybatı Duvarı Yeni Rota "Tough Guy"

Caner ile birlikte bir süredir planladığımız ve havaların serinlemesi için beklediğimiz Geyiksivrisi tırmanışını 19 Ekim sabahı gerçekleştirdik. Bu tarihten birkaç hafta önce duvara girmiş ancak yolu bilmediğimiz için yaklaşımda çok zaman kaybetmiş ve birkaç ip boyu tırmanıp duvardan inmiştik.

Tırmanış için sabah hava aydınlanmadan Caner’in mekanı Geyikbayırı Camping’den ayrıldık. Akşamdan sözleştiğimiz üzere Selahattin Gönen bizi yoldan aldı. Lojistik destek için teşekkürler Selo.

Elmin yaylasına vardığımızda hava halen karanlıktı. Bu kez patikayı bildiğimiz için rota altına 1 saat 15 dk civarında ulaşabildik ve sabah 8.30'da tırmanışa başladık.

Planladığımız şekilde zirveye direkt giden aşırı zor olmayan sağlam ve doğal bir hat tırmandık. İlk denememizde geçtiğimiz aşırı çürük etaplar yerine görece zor ama sağlam bir masif yüzeyi takip ettik.

İpli tırmanışı 5 ip boyunda tamamladık, son 100-150 metrelik kısmı serbest olarak yürüdük ve tırmandık.

Rotanın Künyesi

Rotanın ismi: “Tough Guy”

Bölgesi: Geyiksivrisi Kuzeybatı Duvarı, Antalya

Çıkış Tarihi: 19.10.2019

Ekip: Burak Serter

Caner Alpay

Kullanılan teknik malzemeler: İki adet 60 metre yarım ip, YYKM* set, stopper set, muhtelif sikkeler, endless ve perlonlar, kişisel emniyet ve koruyucu ekipmanlar. (Sikke taşıdık ancak kullanmadık.)

1.İp Boyu: V+, 60m, Ağaç İstasyon;

Masif rampadan sola yükselerek kulvar içinde ağaç istasyonda sonlandı. Boşluklu ve zevkli tırmanış. Emniyet imkanı bol. Kaya sağlam.

2.İp Boyu: V+, 60m, Ağaç İstasyon;

Kulvardan yine sola doğru yükselerek yukarıda görülen büyük Pinar ağacına doğru tırmanış.

3.İp Boyu: VI, 30m Askı İstasyon;

Üzeri negatifle kapalı dihedral çatlaktan sağa travers.

4.İp Boyu: VI-,Off-Width (Genişleyen) Çatlak VII-, 40m, Ağaç İstasyon;

Rotayı vertikal bacaya bağlayan off-width çatlaktan tırmanış. Emniyet için büyük malzemeye ihtiyaç var.

5. İp  Boyu: IV+, VI lık 4-5m lik pasaj, 40m, Ağaç İstasyon;

Bacanın sonunda çok kısa, zor bir yan geçişle tırmanış sonlandı. (kısa, çürük negatif dihedral)

Son 100-150m serbest ( II-III)

Zirveye saat 14:15’te ulaştık.

Dönüşte aynı rotayı takip ederek serbest alçaldık. Bazı yerlerde tek iple kısa inişler yaptık.

Son istasyon noktamızdan 4 ip inişi ile yere ayak bastık. İniş için perlon ve yardımcı ip bıraktık.

Saat 18.30 civarı Selo yine aracıyla Elmin’e gelerek bizi aldı.

İletisim: burakserter78 [at] gmail com

*YYKM: Yay Yüklemeli Kam Mekanizması. Spring Loaded Camming Device - SLCD. Türkçe literatürde yaylı sıkıştıraç olarak da geçen, ülkemizde en çok friend marka ismi ile bilinen emniyet aletleri