Giresun'da bulunan Karagöl bölgesinde yerel tırmanıcılar tarafından açılan mix tırmanış rotası İpsiz Sapsız'ın hikayesini Cemre'nin kaleminden yayınlıyoruz.  tirmanis.org olarak yeni tırmanış bölgelerini ve yeni yazarları içeren bu tarz yerel tırmanıcı girişimlerini desteklemekten mutluluk duymaktayız. Keyifli okumalar.

Kırklar Dağı, Giresun’da Kırklar tepesi silsilesini barındıran Karagöl bölgesinde bulunmaktadır. Faaliyet esnasında kamp alanı olarak kullandığımız Camlı Gölü’ne ulaşmak için öncelikle Giresun merkeze 90km uzaklıkta bulunan Aksu köyüne yolculuk etmek gerekiyor. Aksu Köyü’nden sonra iki buçuk saatlik bir yürümeyle Camlı Gölü’ne ulaşmak mümkün. Barındırdığı potansiyel nedeniyle uzun süredir hayallerimi süsleyen bu bölgede yeni bir rota açmak benim için tarifi zor ve oldukça güzel bir duygu.

Faaliyete 4 Mayıs günü Giresun merkezden yola çıkarak başladık. Dereli mevkiinde karşılaştığımız heyelan sürprizi yolumuzun biraz uzamasına neden oldu ve yaklaşık 3 saatlik yolculuğun ardından Aksu Köyü’ne ulaştık. Yaz mevsiminde kamp alanı olarak kullandığımız Camlı Gölü’ne arabayla ulaşmak mümkün ancak bu mevsimde kar nedeniyle araçla ulaşım ne yazık ki sağlanamıyor. Bu nedenle aracı köyde bırakıp 14:40 gibi yürüyüşe başladık. Güzel manzaralar eşliğinde yer yer batak kar olsa da hızlı bir yürüyüşle 19:00 gibi kamp alanına ulaşmış olduk. Bu yürüyüş esnasında yol boyunca sağ tarafı süsleyen dağ manzarası görülmeye değer. Kamp alanı olarak kullandığımız bölgede Kırklar tepesinin hemen karşısında bulunan mescit konaklama için oldukça uygun. Mescidi konaklama için kullandığınızda bölgedeki yabani hayvan tehlikesi de bertaraf edilmiş oluyor.

Kampa yerleştikten sonra sabah 6’da kalkmak üzere geceyi noktaladık. Amacımız Kırklar Dağı’nın kuzey yüzünde bulunan kar buz kulvarlarından birine girmekti. Seçenekler arasında görece en az riskli olanı seçtik ve sabah kahvaltıdan sonra kısa bir yürüyüşle rotanın altına vardık. Rotada kar koşulları oldukça uygundu. Gece boyunca esen rüzgar ve ayaz karı sertleştirmişti. Ben lider olarak tırmanacaktım bu esnada emniyetçim Esra, girişe bir sikke çakarak kurduğu istasyona kendini sabitledi. Birbirimizi kontrol ettikten sonra saat 8 gibi rotaya girdim. Rotanın girişi 55-60 derece eğime sahip. Emniyet imkanı çok fazla değildi genellikle 3-4 m aralıklarla emniyet noktaları oluşturdum zaman zaman malzeme mesafesi 8m’ye kadar çıktı. İlk ip boyunun ortalarında eğim 75-80 dereceye kadar yükseldi. 70 metrelik ipimizin tamamını açtıktan sonra sol tarafta bulduğum bir kaya babasında ilk ipi noktaladım. İlk olarak Ahmet Abi, daha sonra da Esra yanıma geldi. Yanımızda telsiz olmaması nedeniyle iletişim konusunda sıkıntılar yaşadık. Kulvarda tırmanırken de istasyondayken de birbirimizi çok zor duyuyor hatta bazen hiç duyamıyorduk. Artçılar istasyona geldikten sonra önümüzdeki etabı ben emniyetsiz gitmeye karar verdim. Etap 70-80 derece eğimde yaklaşık 20m uzunluğundaydı ve emniyet atma gereği duymadım. Etabın sonunda kazmalarımla istasyon kurarak artçıları yanıma aldım. Daha sonra değişken eğimde ilerleyerek önce zirve sırtına oradan da zirveye ulaştık. Zirveye ulaştığımızda saat yaklaşık olarak 11’di. Böylece rotayı 3 saatte tamamlamış olduk.

Zirvenin ardından Kırklar Dağı’nın hemen sol tarafında bulunan Kırklar Tepesi’ne (3040 m) yöneldik. 30 dakikalık bir yürüyüşün ardından tepeye vardık ve burada yiyecek molası verdik. Ancak rüzgarın şiddetli itirazları burada çok kalmamıza izin vermedi ve tepenin klasik rotasından inişe geçtik. Faaliyet esnasında kamp alanında bulunan Ahmet Abi’nin eşi Gonca Abla’ya sağladığı muhteşem lojistik desteği için teşekkürlerimizi sunuyoruz. Bir saat süren inişin ardından kamp alanına vardık. İniş dahil toplamda yaklaşık 4 saatlik bir faaliyet gerçekleştirmiş olduk. Bu faaliyet bizim için güzel bir tecrübe ve eğlenceli bir etkinlik oldu. Daha önce bölgede bu tarz bir tırmanış yapılmamıştı ancak bunun gibi çıkılacak birçok rota bulunmakta. Bölgedeki ilk teknik tırmanışı gerçekleştirmiş olmanın mutluluğuyla faaliyeti sonlandırmış olduk.

Rotanın ismi: İpsiz Sapsız
Tarihi:05.05.2019
Ekip: Cemre Demiröz, Ahmet Kılıç, Esra Emet
Tırmanış süresi: 4 saat
Kullanılan teknik malzemeler: Sikke, Stopper, Tam İp 70mt, Teknik Kazma, Yürüyüş
Kazması, Çeşitli Boylarda Perlon
Hava Durumu:Parçalı Bulutlu
Tırmanış mevsimi: İlk Bahar
Kamp alanı: (Su kaynağı Var / Yok:) Camlı Göl - Su var ama bu mevsimde donuk -
yerleşim kısman belli aylarda var.