TARİHTE BUGÜN:

5-6 Eylül 2015 TRABZON - DOĞANKAYA

Sevgili dostum Egemen İpek’in Piaggio Liberty 150ie motoruyla Trabzon’dan yola çıktık. Motor geçer not aldı. Saat bir gibi Doğankaya’dayız. Uzun zamandır gitmeyi planladığım, tırmanmak istediğim bir bölgeydi. Egemen ipek Gümüşhane Üniversitesi'nde çalışıyor. Bölgeye tırmanmak için gitmeyi planlayan partner aramasın. Kendisi gerçekten tırmanış sevdalısı bir dostum. Eminim siz de tırmanmaktan keyif alırsınız.

Bölge Trabzon’a yaklaşık 50 km uzaklıkta. Trabzon’dan Akçaabat yönünde ilerlerken Düzköy sapağından yukarı çıkıyorsunuz. Düzköy’e vardığınızda kaya bandı kendini gösteriyor. Doğanköy mahallesinin hemen üzerindeki soldan sağa uzayan kaya bandı. Kaya yapısı dünyada nadir görülen Yumrulu kireçtaşı. Sağlam bölgelerin yanında çürük olan yerler de var. Kalabalık bir ekiple gidiyorsanız kaya bloğunun üzeri kamp için ideal. Küçük bir ekip ile kaya bloğunun hemen altında da kamp atabilirsiniz. Kamp alanında su sıkıntısı var. Bölge gün boyu güneş alıyor. Köylülerin yukarı platoya çıkarken kullandıkları yol (Geçit) gün içerisinde serin ve gölge. Aynı zamanda Geçit plato ile biten rotalarda iniş yolu.
Bölgede iki gün kaldık. İlk gün daha önce açılan rotalardan Akçaabat Helvası’nı çıktık. İkinci gün yeni hatlar deneyelim dedik ve ortaya güzel rotalar çıktı.

Bölgeye tırmanmaya geliyorsanız büyük boy ne malzemeniz varsa alın. Düzköy’den ve Doğanköy mahallesinden alışveriş yapabilirsiniz. Bölge halkı tırmanıcılara karşı sıcak.

5 Eylül 2015

Akçaabat Helvası (30m, V+, 27 mayıs 2015, ilk çıkış Tunç Fındık): İnişte bir telli takoz var. Ekstradan bir backup perlon bıraktık. İniş esnasında iyi yerleştirilirse iyi bir ekstra ikinci emniyet vazifesi görür. Girişin hemen üstü ve istasyona giden son etapta negatif hamleler var. Son etapta sola ince bir geçiş ile istasyona ulaşılıyor.

6 Eylül 2015

1. Piaggio Liberty (55m ,V+, 6 Eylül 2015 ilk çıkış İbrahim Akçay-Egemen İpek): Güzel bir çatlakla başlayan hat platoda son buluyor. Çatlaktan çıktıktan sonra 40’ıncı metrelerde küçük çam ağacının üzerinden yukarı bağlayarak platoda son buluyor. Dönüş için köylülerin aşağıya inerken kullandığı geçidi kullanıyorsunuz.

2. Geçit (9m, V-, 6 Eylül ilk çıkış Egemen İpek-İbrahim Akçay): Kayaların arasında yukarı düzlüğe bir patika yol çıkıyor. Sonlara doğru bu yol daralıyor. Köylüler genelde bu yürüme yolundan gidip geliyorlar. Geçit, Ballim ve Kepenek rotaları burada. Üç rotanın da inişi yukarıdaki çam ağacından yapılıyor.

3. Ballim (10m V- 6 Eylül ilk çıkış İbrahim Akçay-Egemen İpek)

4. Kepenek (11m V 6 Eylül ilk çıkış İbrahim Akçay-Egemen İpek)