TARİHTE BUGÜN:

Notice: Array to string conversion in /home/tirmanis.org/httpdocs/libraries/joomla/filter/input.php on line 201

Sevgili Tunç Fındık devam eden 14 sekiz binlik projesi ile geçtiğimiz aylarda sonlandırdığı ve malesef olumsuz hava ve kar koşulları yüzünden zirve ile sonuçlanmayan K2, Gasherbrum I-II tırmanışları ile ilgili sorularımızı cevapladı. Kendisine çok teşekkür ediyor ve bu röportajı beğeninize sunuyoruz.

Kendi döneminin en iyi bouldercılarından biri olan ve birçok zor spor rotanın da tekrarını veya ilk çıkışını yapmış olan Japon tırmanıcı Dai Koyamada...

Burak Özdoğan, Türkiye'nin öncü tırmanıcılarından sevgili Doğan Palut'a 'Doğan Palut' üzerine otuzdan fazla soru sordu ve bir o kadar yanıt aldı. Siz sevgili tirmanis.org okurlarının beğenisine sunuyoruz.

Tırmanış özgeçmişinde bir dolu ilk çıkış ve yeni rota barındıran güçlü ve çok yönlü tırmanıcı Efecan Aytemiz ile bir ropörtaj gerçekleştirdik. Efecan ise bizleri kırmayarak en az tırmanışları kadar meşhur, o kendine has tarzı ile sorularımızı yanıtladı..

Evren Karadağ ile ilk karşılaşmamın üzerinden sanıyorum bir 10 yıl kadar geçmiştir. Aradan geçen bu uzun sayılabilecek sürede, Evren hakkında bildiğim ve değişmeyen bir tek şey var bence, o da tırmanıştan aldığı keyif. Dün akşam tamamen şans eseri, Evren’e rastladım antrenman için gittiğim yapay duvarda. Beraber tırmandık antrenman boyu...

"Bana göre dağcılık, kurallar ve yasaklarla dolu bir toplum içindeki son büyük maceradır."

Kaya tırmanışı alanında gösterdiği pek çok başarısıyla ülkemizde öne çıkan isimlerden olan sevgili Serkan Ercan ile on-sight, yani ilk görüşte tırmanış üzerine bir röportaj gerçekleştirdik. Beğeninize sunuyoruz.

Geçtiğimiz aylarda Tunç Fındık ile yapmış olduğumuz röportajı kendisinin Broad Peak için yolculuğa çıktığı şu günlerde yayına alıyoruz. Kendi söylemiyle tırmanış yaşantısında çok da yer tutmayan 14x8000 projesi özelinde başladığımız röportajda Tunç Fındık' ın dağcılık ve kişisel yaşantısı ve dağlar hakkında ne varsa değinmeye çalıştık. Sonuç olarak bu uzun soluklu röportaj ortaya çıktı. Kendisine Broad Peak' te, geriye kalan son dört 8000'lik dağda ve tüm alpin tırmanışlarında başarılar diliyoruz. İyi okumalar.

Ülkemizde kaya tırmanışının önemli isimlerinden deneyimli tırmanıcı Murat Kandi'ye üç soru sorduk ve üç yanıt aldık. Siz sevgili tirmanis.org okurlarının beğenisine sunuyoruz.

27 Eylül 2006 tarihinde, YTUDAK E-Posta Listesi’ne “DİKKAT! SABOTAJ!!” başlıklı bir e-posta düştü. Altında bir grup dağcının imzasını taşıyan bu e-posta aslında bir bildiriydi. Yazının amacı, Aladağlar’da boltlama tartışmaları özelinde, isimleri geçen dağcıların bundan sonraki eylem tarzına işaret etmekti. Bu bildiri sonrasında yaptıkları eylemler olumlu ve olumsuz birçok tepki alan bu isimlere, yani bugünkü ismi ile Sabotaj Ekibine 3 soru sorduk ve 3 cevap aldık

Sevgili Tunç Fındık'a yakın zaman içerisinde piyasaya çıkacak olan KIŞ DAĞCILIĞI- TEKNİKLER ve TAKTİKLER kitabı ile ilgili üç soru sorduk ve üç yanıt aldık. Tirmanis.org olarak hem bizi kırmayarak sorularımızı yanıtladığı için hem de Türkiye Dağcılık Literatürüne bir katkıda daha bulunduğu için çok teşekkür ediyoruz

Antalya Geleneksel Kaya Tırmanış Rehberi' nin 2.yaş gününü kutlamakta olduğu şu günleri fırsat bilerek rehberin yazarı Yılmaz Sevgül'e rehberden başlayarak sorduğumuz sorular dallanıp budaklanarak uzun soluklu bir röportajda vücut buldu. İçtenlikle yanıtladığı sorularımızın cevaplarını siz değerli okurlarımızın beğenisine sunuyoruz.