tırmanış.org

• Decrease font size

Kar / Buz

Salı, 03 Mayıs 2016 | Serkan Ertem

article thumbnail Geçtiğimiz kışa ait bir kış ilk çıkış hikayesi, hem de kar buz kulvarı. Yücel Bağatur ve Serkan Ertem 22 Aralık 2015'te Eznevit Kuzey Kar Buz kulvarının ilk kış çıkışını gerçekleştirdiler. Tırmanışın hikayesini Serkan Ertem'in kaleminden beğeninize sunuyoruz. + devam

Cumartesi, 30 Mayıs 2015 | Aykut Türem

article thumbnail Mustafa Yeşildal ve Aykut Türem, geçtiğimiz Mayıs ayı başında Bolkarlar'da bulunan Medetsiz zirvesinin Kuzey Yüzünde muhtemel yeni bir rota tırmandılar. Kuzey Yüzü Ana Kulvarı ismini verdikleri bu tırmanışın raporunu Aykut Türem'in kaleminden yayınlıyoruz. + devam

Cumartesi, 04 Nisan 2015 | Anıl Şarkoğlu

article thumbnail Anıl Şarkoğlu, 21-25 Ocak 2015 tarihlerinde gerçekleştirilen, Erzurum Büyükşehir Belediyesi Uluslararası Buz Tırmanış Festivali kapsamında, festivalden hemen önce Tunç Fındık ile beraber tırmandıkları 3 yeni rotanın ve festival esnasında Sergey Seliverstov ve Roman Abildaev tırmandıkları yeni bir rotanın detaylarını bizlerle paylaşıyor. Yazıda özellikle çok ip boylu şelale rotalarının detaylı anlatımlarını ve çizimlerini de bulabilirsiniz. + devam

Cuma, 27 Mart 2015 | Serkan Ertem

article thumbnail 21-22 Mart 2015 tarihlerinde 5. Uludağ Miks Tırmanış Festivali gerçekleşti. Festivalin düzenlenmesinde büyük emeği olan Serkan Ertem'den Uludağ'da tırmanış ve miks tırmanış festivali üzerine olan yazısını yayınlıyoruz. Festivale ait fotoğraflarla birlikte beğeninize sunuyoruz. + devam

Cuma, 06 Mart 2015 | Selim Özkul

article thumbnailEmre Altoparlak ve Selim Özkul'dan 1 Mart 2015'te Uludağ'da açtıkları yepyeni bir rota: "Yezit". Rotanın hikayesini Selim Özkul'un kaleminden okuyoruz. + devam

Genel

Pazar, 20 Eylül 2015 | İsmet İnan

article thumbnail İsmet İnan dağlar üzerinde gezinmeye ve aynı zamanda da kaymaya olanak sağlayan tur kayağı hakkındaki bilgilerini bizimle paylaşıyor. Verdiği teorik bilgilerin yanı sıra Aladağlar üzerinde tur kayağı ile geçtiği rotanın hikayesini de anlatarak bizleri aydınlatıyor. Tur kayağına başlamayı düşünen herkese yardımcı olacağını düşündüğümüz bu yazıyı keyifle okumanızı dileriz. + devam

Cuma, 12 Haziran 2015 | Tunç Fındık

article thumbnail Geçtiğimiz aylarda Tunç Fındık ile yapmış olduğumuz röportajı kendisinin Broad Peak için yolculuğa çıktığı şu günlerde yayına alıyoruz. Kendi söylemiyle tırmanış yaşantısında çok da yer tutmayan14x8000 projesi özelinde başladığımız röportajda Tunç Fındık' ın dağcılık ve kişisel yaşantısı ve dağlar hakkında ne varsa değinmeye çalıştık. Sonuç olarak bu uzun soluklu röportaj ortaya çıktı. Kendisine Broad Peak' te, geriye kalan son dört 8000'lik dağda ve tüm alpin tırmanışlarında başarılar diliyoruz. İyi okumalar. + devam

Cuma, 23 Ocak 2015 | Ahmet Köksal

article thumbnail Uğur Uluocak'ın 1999 senesinde solo olarak alpin stilde gerçekleştirdiği Cho Oyu tırmanışının videosunu sizlerle paylaşıyoruz. Uğur Uluocak'ın dostu/tırmanış partneri Ahmet Köksal sayesinde elimize ulaşan bu video dağcılık tarihimiz açısından da değerli bir arşiv niteliği taşımakta. + devam

Salı, 15 Temmuz 2014 | Ömer B. Tüzel

article thumbnail Aladağlar'ın efsanevi ismi Mehmet Taşyalak nam-ı diğer Avcı Mehmet, 26 Haziran 2014 günü aramızdan ayrıldı. Sevgili Ömer B. Tüzel bizleri kırmadı ve çok uzun yıllara dayanan hukuku ile Mehmet Ağa'yı bizlere anlattı. Ülke tırmanış tarihinden kısa kesitler de içeren bu değerli yazıyı sizlerle paylaşıyor ve tüm dağcılık camiasının başı sağ olsun demek istiyoruz.   + devam

Pazar, 06 Nisan 2014 | Serkan Ertem

article thumbnail Aladağlar'da Demirkazık doğu duvarı, Eznevit kuzey duvarı, Kaldı kuzey duvarının ilk çıkışlarını gerçekleştirmiş olan bir alpinistin hayatına kısa bir bakış atmak ister misiniz? Serkan Ertem Hermann Köllensperger hakkında bir yazı kaleme aldı. Keyifle okumanız dileğiyle... + devam

Alpin Klasikler

Cumartesi, 21 Haziran 2014 | Haldun Aydıngün

article thumbnail Haldun Aydıngün' ün hepimizin severek okuduğu üslubuyla kaleme aldığı "Geleceğe Dönüş" tadında bir yazı... İki eski dost/partnerin 31 yıl aradan sonra aynı rotayı çıkışlarının hikayesi...Dağcılıkta bu ölçüde sürdürebilirliğin pek görülmediği ülkemizde her yaştan tırmanıcıya örnek olması dileğiyle... + devam

Cumartesi, 15 Mart 2014 | Serkan Ertem

article thumbnail Serkan Ertem ve Güçlü Özen 21 Aralık 2013'te Demirkazık Güney Yüzü ikinci kış çıkışını gerçekleştirdiler. Zirvede bivaksız bivak yapmak zorunda kalan ekibin hikayesini Serkan Ertem'in kaleminden beğeninize sunuyoruz...   + devam

Uzun Duvar

Pazartesi, 14 Mart 2016 | Abdullah Benna Sarın

article thumbnail Dağclığa farklı yerlerde başlayıp yolları Isparta'da kesişen iki tırmanıcı... TDF'nin çigisinin dışına çıkarak teknik tırmanış çizgisinde ilerlemek isteyen iki partnerin, nitelikli tırmanışlarının ardından tırmanış özgeçmişlerini taçlandıran bir kış çıkışı. İki alpinist Murat Ercan ve Abdullah Benna Sarın'ın Mangırcı Kuzeydoğu Mahmuzu ikinci kış tırmanışının öyküsünü Abdullah ve Murat'ın kaleminden sizlere sunuyoruz. Keyifli okumalar... + devam

Pazar, 14 Şubat 2016 | Sefa Börtücen

article thumbnail Aykut Türem ve Sefa Börtücen' in geçtiğimiz Ekim ayında Harmankaya bölgesinde tırmandıkları yeni rotanın detaylarını Sefa Börtücen' in kaleminden beğeninize sunuyoruz. Tırmanışın yanında bölge ve bölgedeki çok ip boylu rotalar hakkında bilgi içeren yazının bölgeye tırmanışa gideceklere yardımcı olacağını düşünüyoruz. + devam

Çarşamba, 16 Aralık 2015 | Aykut Türem

article thumbnail "İskender Iğdır ile ilgili bir şeyler yazacak son adam da ben gibiyim, ama çok yazılmadığı, bir şekilde kayıt altına alınmadığı için, adını güzel bir rotaya verelim, dağlarda da yaşasın istedik!" Aykut Türem ve Mustafa Yeşildal'ın 2014 Ağustos ayında Aladağlar Maden Boğazında tırmandıkları ve İskender Iğdır anısına, adını verdikleri bu yeni rota hattının hikayesini Aykut Türem'in kaleminde yayınlıyoruz. " + devam

Pazartesi, 23 Kasım 2015 | Doğan Palut

article thumbnail Yılların duayeni Doğan Palut'tan geçmişe ve Aladağlara aynı anda yolculuğun ve Sulağankaya Batı Yüzünde yeni açılan rotanın öyküsü... + devam

Pazartesi, 14 Eylül 2015 | John Carney

article thumbnail İngiliz tırmanıcı John Carney’in 2015 yazında İtalya Dolomitlerinde Marmolada Grubundaki Punta Rocca’nın güney yüzünde tırmandığı “Tempi Moderni (Modern Zamanlar)” rotasını bizler için kaleme aldı. Makale boyunca, O’nu Tempi Moderni’nin kilidine getiren yolculuğu ve tırmanışın anahatlarını geçmiş içsel deneyimleriyle harmanlıyor. Dostumuz John Carney sizlerin de bir gün aynı rotayı tırmanmanızı diliyor. Makaleyi editörümüz Eren Görenoğlu’nun çevirisiyle beğenilerinize sunuyoruz + devam